Echografie

medical

Algemeen.

Heeft u een klacht aan uw gewrichten, spieren, banden of zenuwen? Fysiotherapie Ommedijk kan u door middel van een persoonlijk behandelplan een uitkomst bieden voor klachten. Bij uw fysiotherapeut is er een breed scala aan kennis paraat voor het behandelen van verscheidene klachten. Het doel van fysiotherapie is om u zo goed mogelijk te kunnen laten bewegen. Uw fysiotherapeut kan u vertellen hoe lang het herstelproces zal duren en wat er precies voor nodig is.

11-behandelkamer

Behandeling.

1-wachtkamer

zekerheid over kwaliteit.

FysiotherapieOmmedijkBanner_breed

Fysiotherapie en echografie

Echografie is een beeldvormend onderzoek dat gebruikt kan worden in het onderzoek naar de oorzaak van klachten aan bijvoorbeeld pezen, spieren en gewrichtsbanden.De fysiotherapeut gebruikt echografie als aanvulling op het reguliere onderzoek.  Met een echo kan de fysiotherapeut snel en duidelijk bepalen wat uw klacht veroorzaakt en waar die oorzaak zit.Tevens kan door middel van echografie de voortgang in het herstel zichtbaar gemaakt worden.

Bij welke klachten gebruikt de fysiotherapeut echografie?

Voorbeelden zijn: een spierblessure; een peesblessure; een slijmbeursontsteking; verrekking of scheuring van gewrichtskapsel of banden; onderzoek naar cystes of ter ondersteuning van de rompstabiliteit bij lage rugklachten.

Hoe werkt echografie?

Echografie werkt met geluidsgolven die u niet hoort en voelt. Op een scherm wordt het onderzochte gebied zwart/wit in beeld gebracht. Het echografie onderzoek duurt maximaal een half uur. Het doet geen pijn en is niet schadelijk voor uw lichaam.  De fysiotherapeut bespreekt direct de uitslag van het onderzoek. Zo kan hij samen met u een behandelplan op maat opstellen.

Wat kost echografie?

Echografie kost niets extra. Het is een eventuele aanvulling van uw fysiotherapiebehandeling en wordt vergoed vanuit uw aanvullende verzekering.

Wilt u een afspraak maken? Meld u dan online aan.